לקראת משבר? במשרד החוץ מתכוננים להטלת סנקציות על בכירים ישראליים

שר החוץ ישראל כ"ץ הודיע כי הנחה את הנציגויות בעולם להיערך להתפרצות גל אנטישמי ואנטי ישראלי בעולם במידה ובית הדין הבינלאומי יוציא צווי מעצר כנגד הבכירים • בשבוע שעבר פורסם כי הראשונים אליהם האג צפוי להתייחס הם נתניהו, גלנט והרמטכ"ל הלוי

הפגנה פרו פלשתינית מחוץ לבית הדין בהאג// נטעאל בנדל

לקראת הוצאת צווי מעצר נגד בכירים מישראל על ידי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג? שר החוץ ישראל כ"ץ הודיע כי הנחה היום (ראשון) את כל נציגויות ישראל בעולם להיערך בטווח הזמן המיידי להתפרצות גל אנטישמי ואנטי ישראלי בעולם.

הפגנות פרו-פלשתיניות בלונדון (ארכיון), צילום: אי.פי.אי

על פי התכנית, גם ארגונים יהודיים בחו"ל ישותפו צורך להיערך להליכים אפשריים מסוג זה, זאת בשל חומרת האיום על קהילות יהודיות במדינות זרות. בין השאר נבחנת האפשרות לתיאום הגברת אבטחה על מוסדות יהודיים מול ממשלות זרות. 

"אנחנו מצפים שבית הדין ימנע מהוצאת צווי מעצר נגד בכירים ישראלים בדרג המדיני והביטחוני", אמר כ"ץ. אין דבר מעוות יותר מלנסות למנוע מישראל להגן על עצמה מול אויב רצחני שקורא באופן גלוי להשמדת מדינת ישראל". לטענתו, במידה והצווים יוצאו הם יפגעו במפקדי ולוחמי צה"ל ויעניקו "רוח גבית לחמאס וציר האיסלאם הרדיקלי בהובלת איראן".

עוד הוסיף: "ישראל פועלת תוך הקפדה על כל דיני המלחמה, בליווי מערכת משפטית חזקה ועצמאית, ומאפשרת סיוע הומניטרי נרחב לאוכלוסייה בעזה בשיתוף גורמים בין לאומיים, למרות שהחמאס משתמש באוכלוסיה כמגן אנושי, תוקף ומקשה על מתן הסיוע".

ביום שישי האחרון פורסם ב"ישראל השבוע" כי ישנן הערכות לפיהן בשלב הראשון יוצאו בהאג צווי מעצר כנגד שלושה: רה"מ נתניהו, שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הלוי.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר