"לצורך איסור יציאתו מהבית": אם קשרה את בנה בן ה-10 בידיו וברגליו וכלאה אותו באמבטיה

שוטרים שהגיעו לדירה בחולון עצרו את האם והיא הועברה לחקירה, במהלכה הודתה במיוחס לה • צילום של סימני הקשירה על גופו של הילד הוצגו בבית המשפט • מעצר האם הוארך בחמישה ימים: מסוכנות וחשש לשיבוש הליכי חקירה, קבעה השופטת בהחלטתה

ניידת משטרה, ארכיון . צילום: יהושע יוסף

מקרה התעללות מזעזע בחולון: אם קשרה את בנה בן ה-10 בידיו וברגליו וכלאה אותו באמבטיה, לאחר שזה רצה לצאת מהבית אחרי השעה שמונה בערב. בית המשפט האריך היום (ראשון) את מעצרה בחמישה ימים לאחר שהוצגו בפניו תמונות של סימני הקשירה.

מפקד תחנת זכרון יעקב סנצ גלעד פרטוק על מקרה ההתעללות בילדים בבנימינה (ארכיון) // דוברות המשטרה

למשטרה הגיע אמש דיווח על ילד כבן 10 שנקשר ונכלא באמבטיית הבית. שוטרים שהגיעו לדירה עצרו את האם והיא הועברה לחקירה, במהלכה הודתה במיוחס לה והסבירה כי תחילה סגרה את הילד בחדרו, ולאחר מכן, ובשל כך שהשתולל לטענתה, קשרה אותו בידיו ורגליו ונעלה אותו בחדר האמבטיה.

האם הסבירה את מעשיה ברצונו של הילד לצאת מהבית בשעה 20:00, ואף הבהירה כי אינה מכירה את החוק, ומדובר בעונש אשר נתנה לו. היום בצהריים היא הובאה להארכת מעצר בגין חשד לביצוע עבירות של התעללות פיזית של אחראי בקטין.

התעללות בקטין (אליוסטרציה), צילום: ללא

בבית המשפט הציג נציג המשטרה, רנ״ג משה פויסטרו, צילום של סימני קשירה על הידיים והרגליים של הילד. מנגד, טען הסנגור שביקש לשחרר אותה למעצר בית כי מדובר באם חד הורית לחמישה ילדים וכי לא היה מגע פיזי במובן של מכה, פציעה, או הכאבה. ״מבחינתה היה מוצדק לעשות את שעשתה לצורך איסור יציאתו מהבית״׳, סיכם הסנגור.

השופטת מירי הרט ריץ האריכה את מעצר האם בחמישה ימים וציינה בהחלטתה כי עיון בתיק החקירה מלמד על קיומו של חשד סביר, ואף בעוצמה גבוהה, כנגד החשודה לביצוע העבירות המיוחסות לה, וזאת כעולה מחקירתה.

מעצר האם הוארך בחמישה ימים (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

היא הוסיפה כי למעשה, החשד הסביר מקבל ביטוי בתמונות שהוצגו בפניה, מהן עולה כי לקטין סימני קשירה בידיו וברגליו. ״בנסיבות אלו, אני קובעת כי נשקפת מסוכנות שלא ניתן להפיגה בחלופת מעצר בשלב זה. כאשר, גם החשש לשיבוש הינו בעצמה גבוהה״, כתבה בהחלטתה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר