הקלטה מצמררת מהמטוס נחשפת: "ההמראה מבוטלת, קיבלנו התרעה על פצצה"

ב"דיילי מייל" פורסמה הקלטה שבה נשמעים אנשי טיסת בריטיש אירווייז מברמודה ללונדון כשהם מקבלים את הדיווח על האיום במטוס – זמן קצר לפני ההמראה • הטיסה בוטלה, ורק לאחר סריקות שבוצעו במקום – אישרו למטוס לצאת לדרכו

מטוס נוסעים רועד (אילוסטרציה). צילום: Getty Images

הסיוט של כל נוסע: אתר "הדיילי מייל" הבריטי פרסם היום (רביעי) הקלטה מצמררת שבה נשמעים אנשי הצוות של חברת בריטיש איירווייז כשהם מדברים עם מגדל הפיקוח ביום ראשון האחרון, כאשר במטוס של החברה התקבל איום על פצצה.

המקרה התרחש ביום ראשון האחרון, כאשר מטוס של חברת התעופה הבריטית, שפועלת גם בישראל, היה אמור להמריא מברמודה לכיוון לונדון. זמן קצר לפני ההמראה, בקרי הטיסה הודיעו לטייסים על איום של פצצה – וביטלו את אישור ההמראה שניתן למטוס. בהקלטה נאמר: "ההמראה מבוטלת, ההמראה מבוטלת, קיבלנו מידע על איום של פצצה".

הטייסים הגיבו לפקחי הטיסה ואמרו להם כי הם מבטלים את ההמראה, ושאלו אם יש צורך לפנות את מסלול הטיסה. ממגדל הפיקוח נמסר להם שהתנועה לנמל התעופה נעצרה וששוטרים סורקים את המקום ואת סביבת המטוס, במטרה לוודא שמדובר באיום שווא ושאין פצצה במטוס.

לאחר סריקות ארוכות ובדיקות שווידאו את בטיחות המטוס והנוסעים, הוחלט לאפשר למטוס להמריא לכיוון בירת בריטניה. על פי הדיווח, את ההודעה על הפצצה קיבלה המשטרה המקומית באמצעות דואר אלקטרוני, ונמל התעופה נפתח שוב רק לאחר שצוותי הביטחון שהוזנקו למקום וידאו כי השטח נקי וכי אין פצצה שעשויה לסכן את הנוסעים.

מטוס בריטיש איירווייז (ארכיון), צילום: רויטרס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר