שעון חכם שיאומי Watch 2: הטוב, הרע והיקר

לאחר שהאח הגדול הושק בארץ לפני כמה חודשים, הגיע תורו של השעון הקליל יותר של היצרנית הסינית לעשות עליה • עם מערכת הפעלה של גוגל אך היעדר תמיכה ב-eSim ומעט חוסר קסם, האם הוא שווה את המחיר שלו? • יצאנו לבדוק

שעון חכם Xiaomi Watch 2 - שעון טוב. חבל שהוא יקר מדי. צילום: שיאומי

כמה חודשים אחרי ה- Xiaomi Watch 2 Pro, האח הקטן והקליל יותר הגיע לארץ: ה- Xiaomi Watch 2. עם כמות פיצ'רים גבוהה במיוחד (חוץ מחיבור eSIM), מעט פשרות ומחיר קורץ, האם הוא מספיק בשביל לשכנע את אלו שעוד מתלבטים?

עיצוב ומבנה

Watch 2 מגיע בצבעים שחור וכסף, ודומה לגרסת הפרו בגודלו ובתכונות המסך. קוטר השעון כ- 46 מ"מ וקוטר המסך הינו 1.43 אינץ'. מסך ה- AMOLED מגיע ברזולוציה של 466X466, מה שמקנה לו צפיפות של כ- 326 פיקסלים לאינץ'.

המסך מגיע עם תמיכה ב-Always on Display ובהירות מקסימלית של 600 ניטים - מספיק בהיר גם תחת שמש חזקה. לב השעון זהה לזה של גרסת הפרו והוא מגיע עם ערכת השבבים Snapdragon W5+ Gen 1 של קוואלקום.

המגרעת של המסך כוללת סימוני קווים וחץ כמו בשעונים רגילים, כאשר יש שיגידו שזה גורם לשעון להראות קצת יותר "אמיתי" ויש מי שפחות יתחבר לרעיון. אנחנו אהבנו את העיצוב המעניין ומבחינתנו מדובר בניצול טוב של מגרעת שגם ככה אי אפשר להיפטר ממנה.

 Xiaomi Watch 2 - שימוש מוצלח במגרעת של המסך, צילום: דניאלה גינזבורג

מסגרת האלומיניום החלקה, במיוחד בשחור לדעתנו, וקווי המתאר המעוצבים של השעון, מקנים לו מראה אלגנטי ומושך. הרצועה שכלולה באריזה הינה TPU בצבע שמתאים לשעון, וכמובן ניתן להחליפה בקלות. השעון עומד בתקן 5ATM, כך שאפשר להשתמש בו בעת כושר ושחייה, אך לא לצלול איתו.

Watch 2 הוא מה שהיינו מכנים שעון חכם מלא. הוא כולל רמקול ומיקרופון מובנים, מתחבר עם בלוטות' לסמארטפון וכולל את כל הפיצ'רים שהיינו מצפים להם בשעון חכם: שיחות, הודעות (כולל תצוגת תמונות, אם-כי תלוי באפליקציית ההודעות), Google Assistant מלא, תשלום, תוכנות Play Store לשעון וכו'.

השעון כולל שלל חיישנים חכמים ותומך במדדי כושר כמו קצב לב, SpO2, מעקב אחרי שינה וכו', בנוסף לתמיכה בתוכניות כושר שונות. הוא גם כולל GPS משוכלל שנרחיב עליו בהמשך. יחד עם זאת, הוא לא תומך ב- eSIM ולכן אין אפשרות לבצע שיחות מהשעון או להשתמש בתוכנות הדורשות חיבור לאינטרנט מבלי שהסמארטפון צמוד אליכם.

 Xiaomi Watch 2 - שעון חכם מלא, ללא תמיכה בשירותי סלולר., צילום: שיאומי

ממשק ותוכנה

ה- Watch 2 משתמש ב- Wear OS של גוגל, מה שמקנה לו גישה רחבה לשלל אפליקציות השעון החכמות של גוגל, ותאימות לאפליקציות צד-שלישי ב- Google Play. יחד עם זאת, מדובר בגרסה קצת מיושנת יותר של מערכת ההפעלה, ולא ידוע כרגע אם בשיאומי מתכננים לעדכן את הגרסה בעתיד.

השליטה בשעון פשוטה ואינטואיטיבית - גלילה למטה מורידה את חלון ההודעות, וגלילה למעלה מעלה את חלון הווידג'טים. לחיצה ארוכה על הכפתור העליון בצד פותחת את עמוד האפליקציות או את גוגל אסיסטנט, והכפתור התחתון חוזר לאפליקציה האחרונה שהייתה פתוחה בשעון.

אהבנו במיוחד את השימוש בעוזרת החכמה של גוגל דרך השעון, שלא רק שהגיבה מהר, אלא גם הציגה כמה תוצאות חיפוש רלוונטיות, כולל תמונות ופסקה ראשית. זה בהחלט נוח ומהיר יותר משימוש בסמארטפון - במידה ואתם לא צריכים להתעמק בתוצאות החיפוש כמובן.

האפליקציה של שיאומי - שליטה פשוטה ואינטואיטיבית בשעון., צילום: צילום מסך

אפליקציה וכושר

האפליקציה והשעון נתמכים באופן מלא, בלי כוכביות ובניגוד לכמה שעונים מתחרים, בכל מכשיר אנדרואיד. האפליקציה נקראת Mi Fitness והיא מאגדת בתוכה גישה נוחה להגדרות השעון (כולל כאלו שאפשר להגדיר גם דרכו), ונתוני מעקב כמו כושר, שינה, מד צעדים וכו'.

מכלול הנתונים באפליקציה מפורט ומגוון. למשל – מלבד לפרט את כל השלבים השונים בשינה שלכם, פיצ'ר מעקב השינה יודע לקחת את המדדים הבסיסיים שלכם כמו גובה, משקל, מין וכו', ולבצע הערכות של דברים יותר מתקדמים כמו רמות לחץ לאורך היום.

היתרון הבולט של ה- Watch 2 הוא מערך GPS משוכלל שמשתמש בשני סיגנלים: L1 ו- L5 למעקב מדויק יותר. בבדיקה שלנו, השעון עקב אחרינו בנאמנות, מיפה את המסלולים בהם הלכנו במדויק וסיפק מגוון רחב של מידע רחב הכולל ספירת צעדים, עליות/ירידות שביצענו וכו'.

 Xiaomi Watch 2 - מגוון רחב של אפליקציות הנתמכות באופן מלא על ידי גוגל, צילום: דניאלה גינזבורג

תוכניות הכושר (ויש כ-160 מהן) כוללות מעקב אחרי שיאים ו- Milestones, כמו גם קריינות קולית שמטרתה ליידע אתכם בנתונים מבלי שתצטרכו לעצור ולקרוא אותם. אפשר גם לכבות את הקריינות הקולית אם מביך אתכם שהשעון מתחיל לדבר אליכם באמצע הרחוב.

חיי סוללה

עקב אכילס של השעונים החכמים (במיוחד ככל שהם חכמים יותר) הייתה ונשארה הסוללה. ככל שתפעילו יותר פיצ'רים חכמים, כך חיי הסוללה יתקצרו. במקרה הכי טוב, לפי שיאומי, השעון מספק כ-65 שעות עבודה. בפועל, גם בלי להשתמש יותר מידי בפיצ'רים החכמים מצאנו שחיי הסוללה נופלים די מהר.

כשכל הפיצ'רים החכמים פועלים ועם שימוש קליל שכלל קריאת הודעות ומעט גוגל אסיסטנט, מצאנו שהשעון מחזיק בין יום ליום וחצי של שימוש (כולל ענידה שלו בלילה). אם תוסיפו אימון או שימוש פעיל באפליקציות, סביר להניח שתצטרכו להטעין את השעון מדי לילה.

 Xiaomi Watch 2 - סוללה חלשה היא עקב אכילס של כלל השעונים החכמים., צילום: שיאומי

לעומת שעוני כושר ייעודיים המתמקדים בספורט ויכולים להחזיק כמה ימים בין טעינה לטעינה, הנתונים האלו קצת מאכזבים. יחד עם זאת, הנתונים לא כל כך שונים משעונים חכמים דומים בשוק, כך שזה משהו שכבר למדנו להסתדר איתו.

מסקנות

Watch 2 של שיאומי הוא שעון חכם מוצלח, שנותן מענה מלא למי שלא צריך חיבור סלולרי בשעון שלו. הוא מתאים גם לחובבי כושר, זאת בזכות תמיכה במרבית המדדים והפיצ'רים הרלוונטיים ו- GPS משוכלל. מה גם שחווית השימוש הקלילה והאינטואיטיבית שלו הופכת אותו לשעון אטרקטיבי במיוחד.

השעון מעט יקר יותר משעונים דומים בארץ, ומבחינת רוב היכולות לא בטוח שמציע יותר מהם בשביל להצדיק זאת (זה תלוי במה חשוב לכם). יחד עם זאת, עם הורדה קלה במחיר, הוא כנראה יהיה המנצח בזירת ההמלצות.

מחיר: 1,049 שקלים | להשיג אצל היבואנית המילטון והמשווקים הרשמיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר