ביידן: "אם ישראל תרחיב את הפעולה ברפיח - ארה"ב תפסיק לספק נשק התקפי"

דיווח: לאחר הפגישה עם רה"מ - ראש ה-CIA ישוב לשיחות במצרים • מקור מצרי בכיר מתעקש: "המשא ומתן נמשך ויש כמה פרטים שנידונים". • תקרית חריגה בכרם שלום: עובדים פלשתינים במעבר נפגעו מירי, צה"ל: "מתחקרים" • תמה פגישת נתניהו וראש ה-CIA, גורם ישראלי לרויטרס: ישראל לא רואה סימן לפריצת דרך בשיחות בקהיר

תיעוד פלשתיני: תקיפה של צה"ל במזרח רפיח

היום ה-215 למלחמה: ראש ה-CIA וראש הממשלה ייפגשו בצהריים. נתניהו צפוי לומר לו כי הוא מתנגד להצעת חמאס ומוכן להרחיב את המבצע ברפיח. על פי דיווחים ערביים: התחדש המשא ומתן בקהיר בעניין הסכם הפסקת אש ועסקת חטופים בין כל הצדדים. הירי לצפון נמשך היום. במהלך שעות הבוקר והצהריים נשמעו אזעקות בגליל המערבי; טיל נ"ט פגע ישירות בבית במטולה.

עדכונים שוטפים

03:42: תקשורת סורית: ישראל הפציצה מדרום לדמשק.

03:39: דיווח: מערכות ההגנה הסוריות הופעלו בשמי דמשק.

03:23: דיווחים פלשתינים: קיפה ישראלית בשכונת אל-זייתון.

02:31: ביידן ל-CNN: "עובד עם מדינות ערב המוכנות לבנות מחדש את עזה ולסייע במעבר לפתרון שתי מדינות, בעקבות המלחמה בין חמאס לישראל"

02:06: דיווחים פלשתינים: ירי ארטילרי כבד למרחב בין חאן יונס לרפיח.

01:54: צה"ל תוקף מטרות טרור של חמאס במרחב מרכז רצועת עזה.

01:02: ביידן לרשת CNN: "אם ישראל תרחיב את העולה ברפיח ארה״ב תפסיק לספק לישראל נשק התקפי".

00:39: מקור בחמאס לעיתון קטארי: "המחלוקות הצטמצמו מאוד והם מוגבלות כעת לרצונו של נתניהו שהפסקת האש המחייבת תהיה בשלב השני במקום בסוף השלב הראשון".

23:46: מקור מצרי בכיר מתעקש: "המשא ומתן נמשך ויש כמה פרטים שנידונים".
במקביל, דיווח שראש ה-CIA המריא בחזרה לקהיר אחרי פגישתו עם ראש הממשלה.

בינתיים, בצד של חמאס חוזרים על המסר שההצעה אמורה להביא לסיום המלחמה. הפרשן המקורב לחמאס איברהים אל־מדהון מבהיר: "חמאס מקפידה על פרטי הסכם הודנה שיסיים את המלחמה, יחזיר את העקורים (לצפון הרצועה; ש"ק), יטפל בשיקום ובפיצוי ויגיע לעסקה חשובה. היא שואפת לכך במלוא האיתנות והאמון. היא מוכנה באותו הזמן לכל האפשרויות ומאמצת מדיניות ארוכת טווח". (שחר קליימן)

22:38: התרעה על חדירת כלי טיס עוין בדרום גולן

22:01: בהמשך להתרעות בכרם שלום במהלך היום, זוהו מספר שיגורים ממרחב רפיח לעבר מעבר כרם שלום. השיגורים לא חצו לעבר שטח הארץ ונפלו בשטח הרצועה. בנוסף, בהמשך להתרעות מוקדם יותר היום במרחב שלומית, זוהו שמונה שיגורים שחצו ממרחב רפיח לעבר מרחב כרם שלום, כתוצאה מהשיגורים לוחם צה"ל נפצע באורח קל, הלוחם קיבל טיפול רפואי ראשוני בשטח ולא נזקק לפינוי.

20:12: דרום לבנון: שלושה מחבלים של הג'יהאד האסלאמי חוסלו היום ע"י ישראל.

19:27: צה״ל ושב״כ חיסלו את מפקד הכוח הימי של חמאס בעיר עזה. אחמד עלי קידם במהלך המלחמה פעילויות התקפיות לעבר שטח ישראל ותקיפות נוספות נגד כוחות צה״ל הפועלים בשטח הרצועה. בתוך כך, בשבועות האחרונים פעל לקידום פיגועים נגד כוחות צה״ל הפועלים במסדרון במרכז רצועת עזה.

במסגרת תפקידו, עלי בשנים האחרונות היה מעורב בניהול פרויקטים של הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס ברצועה.

17:51: בצל הדיווחים על עצירת משלוחי נשק לישראל, מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אומר הערב כי ארה"ב בוחנת העברת הסיוע המיידי לישראל לאור פעילותה ברפיח". אוסטין הוסיף כי ארה"ב עצרה כבר משלוח תחמושת עתירת משקל, וכי הממשל הבהיר לישראל כי היא "מחויבת לחיי אזרחים בשדה הקרב". מזכיר ההגנה אמר כי לא התקבלה סופית לגבי המשך העברת הסיוע האמריקני

17:03: גורם ישראלי סיפר לרשת החדשות האמריקנית NBC כי בירושלים מתוסכלים מאוד מעיכוב התחמושת והנק האמריקניים על ידי ממשל ביידן. המקור הוסיף שהמתחים עם ארה"ב העמיקו משום שבישראל סבורים שהנשיא ביידן סונוור מהבטחות חמאס להסכמה על נוסח הסכם להפסקת אש.

16:47: שר הביטחון גלנט בעוצבת הגליל, סמוך לגבול הצפון: ״אני נחוש להשיב את תושבי הצפון בביטחון ולבנות את מה שנהרס, המשימה כאן לא הושלמה - זה עלול להיות קיץ חם״.

שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב באוגדה 91 ״עוצבת הגליל״, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

16:29: בלבנון מדווחים על סדרת תקיפות נרחבת של צה"ל בדרום המדינה, לרבות בכפרים ראמיה, יארון, ג'בל בלאט, כפרכילא, א-נאקורה ואחרים. (לילך שובל)

16:22: בהמשך להתרעות במרחב הגליל המערבי, זוהתה מטרה אווירית חשודה שחצתה לעבר שטח ישראל ונפלה במרחב, שוגרו מיירטים באירוע. התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בעקבות חשש לנפילת שברי יירוט. צה"ל תקף בירי ארטילרי את מקורות השיגור. אין נפגעים. (לילך שובל)

16:17: אזעקות על חדירת כלי טיס עוין בגליל המערבי. (עידן אבני)

16:08: אחרי שצה"ל השתלט על מעבר רפיח, מקורות לרשת אל-ערביה הסעודית מסרו כי ישראל ביקשה להעביר את השליטה בו ל"צד שלישי", בעוד חמאס דוחה זה. (שחר קליימן)

15:22: דובר צה"ל: "מוקדם יותר היום, (ד') התקבל דיווח על ירי לעבר כלי רכב עם עובדים פלסטיניים שהיו בדרכם לעבוד במעבר כרם שלום מצידו העזתי, מספר פצועים במקום קיבלו טיפול רפואי ראשוני על ידי כוחות צה"ל במרחב. נסיבות הירי נבדקות והאירוע מתוחקר. נדגיש כי מעבר כרם שלום פתוח למעבר סיוע הומניטרי והפעילות בצד העזתי של המעבר נמשכת". (לילך שובל)

15:41: מקור בחמאס מסר לרשת אל-ערבי הקטארית כי הסתיים הסבב הראשון של המשא ומתן בקהיר. הוא האשים כי נתניהו החזיר את הכל לנקודת ההתחלה כדי להרוויח זמן. לדבריו חמאס יבחן את עמדתו לגבי הסבב הנוכחי. בנוסף, מקורות אישרו לרשת אל-ערביה כי סבב המשא ומתן בקהיר הסתיים בין כל הצדדים וכעת ממתינים לתשובה מחמאס ומישראל. (שחר קליימן)

15:21: צה"ל השלים מוקדם יותר היום תקיפה רחבה של מעל ל-20 מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב רמיה שבדרום לבנון באמצעות מטוסי קרב וארטילריה. בין המטרות שהותקפו; מבנים צבאיים ותשתיות טרור, בנוסף זוהו במהלך התקיפות פיצוצי משנה המעידים על הימצאות מחסני אמל"ח במקום.

15:20: התרעות ירי בגליל העליון - אדמית, יערה, מצובה, שלומי. ההתרעות בגולן הינן זיהוי שווא.

15:15: התרעה על חדירת כלי טיס עוין בצפון רמת הגולן ביישובים קלע ושעל.

15:09: נקבע מותו של לוחם הימ"מ שנפצע בחילופי האש ליד טולכרם בשבת.

14:55: תמה פגישת נתניהו וראש ה-CIA. גורם ישראלי לרויטרס: ישראל לא רואה סימן לפריצת דרך בשיחות בקהיר.

14:50: משרד הבריאות בעזה שנשלט בידי חמאס, מעדכן: 34,844 בני אדם נהרגו ברצועה מתחילת המלחמה ו-78,404 נפצעו.

12:03: כוחות צה״ל בהובלת אוגדה 162 ממשיכים בפעילות ממוקדת לסיכול יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס באזור מזרח רפיח: חוסלו מחבלים ואותרו פירים ותשתיות תת קרקעיות במוקדים השונים.

11:48: רשת אל-ערביה: רה"מ נתניהו יודיע לראש ה-CIA ברנס כי הוא מתנגד להצעת חמאס ומוכן להרחיב את המבצע ברפיח.

11:47: דיווחים ערביים: התחדש המשא ומתן בקהיר בעניין הסכם הפסקת אש ועסקת חטופים בין כל הצדדים. 

11:36: הירי לצפון: אזעקות במצובה, שלומי וחניתה. נפילה אחת בשלומי ללא נפגעים. 

11:28: השר לעניינים אזרחים ברשות הפלשתינית חוסיין א-שייח': "אנחנו דוחים כל צורה של אפוטרופסות על מעבר רפיח וניסיונות לפגוע בריבונות הפלשתינית עליו בשותפות עם מצרים".

11:25: יר נ"ט למטולה. פגיעה ישירה בבית במושבה.

11:02: אזעקות נשמעות בגליל המערבי, ככל הנראה מירי כוחות צה"ל. 

עשן מיתמר בלבנון לאחר תקיפת צה"ל

11:00: כצפוי: מקורות מסרו ל"אל-אחבאר" כי חיזבאללה סירב לדבר על כל הצעה צרפתית או אחרת בעניין המצב בחזית מול ישראל. חיזבאללה הודיע לגורמים הרשמיים בלבנון שהוא לא מעוניין באף דיון על רעיון כלשהו עד להפסקת אש בעזה.על פי הדיווח ארגון הטרור הפרו-איראני מוכן לקיים דיון במסגרת חיזוק הריבונות הלבנונית ולא במסגרת חיזוק ביטחונה של ישראל על חשבון לבנון.

תקיפת מספר מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון, צילום: דובר צה"ל

כמו כן, דווח כי יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי העביר תשובה לצרפתים כי לבנון מסרבת לנסיגה של חיזבאללה מהגבול בצפון.

10:49: ראש הממשלה נתניהו ייפגש בצהריים בלשכתו בירושלים עם ראש ה-CIA ביל ברנס על המגעים לעסקה.

10:03: הפרות הסדר וחסימת התנועה בכביש איילון: המשטרה רשמה 14 דו"חות למפרי הסדר שחסמו את התנועה הבוקר באיילון. כוחות המשטרה פינו את המפגינים מהכביש תוך דקות בודדות והכביש נפתח לתנועה. 

9:23: משרד החוץ הקטארי: אנחנו מגנים את התקיפה נגד רפיח והפלישה למעבר הגבול היבשתי. אנחנו קוראים לפעולה בינלאומית דחופה כדי למנוע זאת.

9:12: שלושה ימים לאחר שארבעה חיילי צה"ל נהרגו על ידי חמאס בירי מכוון לבסיס כרם שלום, הממשלה מורה לצה״ל לפתוח את המעבר שבמקום להכנסת אספקה לחמאס ולתושבי עזה.

8:45: ברקע פעילות נרחבת של צה"ל ברצועה: חקלאים בעוטף הונחו לא לצאת לעבוד בשטחים הסמוכים לגדר הגבול

8:20: העיתון הלבנוני "אל־אחבאר", המקורב לחיזבאללה, דיווח הבוקר (רביעי), כי לאחר שכמה ניסיונות נכשלו בעבר - ראש המודיעין הכללי של הרשות הפלשתינית, מאג'ד פרג', מנסה שוב לפעול דרך מעבר רפיח שצה"ל השתלט עליו.

על פי הדיווח פרג', אחד מבכירי הרשות המקורבים ביותר לאבו מאזן, פועל להכנסת אנשי מנגנון המודיעין שלו דרך המעבר, לקראת תוכניות היום שאחרי המלחמה - ברמת הניהול האזרחי של רצועת עזה.

8:08: הוסרה החסימה באיילון צפון שנוצרה עקב הפגנת מחאת הנשים. התנועה חזרה לסדרה.  

7:59: דיווחים ברצועה: שני הרוגים פלשתינים ושמונה פצועים בתקיפת בית במרכז רפיח במהלך הלילה.

7:51: פעילות מחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים. בשעה זו חוסמות הנשים את איילון צפון סמוך למחלף רוקח בקריאה: "תצילו את מי שעוד אפשר! עסקה- עכשיו!".

"עסקה עכשיו". מחאת נשים באיילון צפון, צילום: מחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים

7:49: דיווח במצרים: שני אנשים, ביניהם מאבטח אמירותי, נפצעו הלילה באורח קל כתוצאה מנפילת טיל בסביבת בית החולים השדה האמירותי במרכז העיר רפיח, מה שהוביל לכך שאנשי הביטחון האמירותי סגרו את שערי המתחם

7:35: צה"ל תקף במהלך הלילה מטרות טרור של חיזבאללה בשישה מרחבים בדרום לבנון. במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים של הארגון בדרום לבנון בכפר כילא, עייתא א-שעב, אלחיאם ומארון א-ראס. כמו כן, הותקפו תשתיות טרור של הארגון במרחבים חולא ועיתרון שבדרום לבנון. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו במהלך הלילה להסרת איום במרחבים טיר חרפא ואל-ג'בין.

6:15: דיווח: בכיר אמריקני אישר - ממשל ביידן עצר משלוח נשק לישראל, בהם אלפי פצצות שישראל הייתה יכולה להשתמש בהם ברפיח, זאת מחשש לפעילות המבצעית של צה"ל ברפיח. באר"הב מתנגדים מזה שבועות רבים לכניסתה של ישראל לרפיח בה נמצאים יותר ממיליון עזתים. 

05:17: דיווחים על תקיפת בית מזרחית לרפיח 

04:32: על פי דיווחים פלשתיניים, פעילות מתבצעת בשעה זו במחנה הפליטים שועפט. 

03:14: דיווחים על חילופי אש במהלך פעילות צה"ל במחנה נור א-שמס שבטול כרם.

02:32: הפלשתינים מדווחים על חילופי אש באזור רפיח, ועל הרוגים עקב הפצצות באזור

01:31: דיווחים ערביים על תקיפות בסביבות נוצריאת מחנות המרכז ברצועת עזה 

00:13: רויטרס: ראש ה-CIA ויליאם ברנס יגיע היום לישראל וישוחח עם נתניהו ובכירים נוספים 

23:58: צה"ל יירט מטרה אווירית חשודה שעשתה את דרכה לשטח ישראל מכיוון מזרח, סמוך לאילת. לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את המטרה מחוץ לגבולות ישראל. (רונית זילברשטיין)

23:29: ההתרעות ביראון ואביבים כתוצאה מתקיפות צה"ל. שתי נפילות מחוץ לקריית שמונה בשטחים פתוחים (עידן אבני)

23:10: פיצוצים נשמעו באילת ללא אזעקה. יירוטים נצפו בשמיים. (רונית זילברשטיין)

תיעוד: יירוט באילת ללא אזעקה // השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר