אחרי סערת השאת המשואות: רביב כנר מגיב לכל המלעיזים

הזמר המצליח סיפר כיצד הרגיש כשנמסר לו על הבחירה המרגשת: "הרצתי לעצמי כל כך הרבה דברים" • הוא הוסיף: "תהיתי במה אני מיוחד, והגעתי למסקנה – אני ממשיך להיות שופר של אלו שקולם אינו נשמע"

רביב כנר. צילום: ניר אמיתי

טקס הדלקת המשואות השנה מסתמן כסוער וטעון במיוחד, לאחר שקיתונות של זעם נפוצו ברשת עם פרסום רשימת המשיאים בטקס הקרוב, בהם האמנים עברי לידר, חיים אוליאל ורביב כנר, אשר נבחרו להשיא את המשואה בקטגוריית "ניצחון הרוח".

למרות היותו של כנר לוחם קרבי ביחידת אגוז, שהתמודד עם הלם קרב בעקבות שירותו הצבאי ולקח חלק גם בסבב הלחימה הנוכחי ברצועת עזה, גולשים רבים הציפו את הרשת בתגובות זועמות על הבחירה בשלושה, כשלידר עצמו קיבל פניות שקראו לו שלא לקחת חלק בטקס בזמן שהחטופים עדיין נמצאים בשבי חמאס – וזאת, כמובן, ברקע הסטורי שפרסמה דניאל גרינברג שבו תהתה מדוע בן זוגה, הזמר איל גולן, לא נבחר להשיא את המשואה גם הוא (כשזוגתו של כנר הגיבה על כך בעצמה).

רביב כנר שר בהלווייתו של רס"ן משה אברהם בר-און ז"ל שנפל בקרב בעזה, בדצמבר // צילום: ירון דורון

אמש (שלישי) בחר כנר להגיב על הבחירה בו, תוך שהוא מוקיר את פועלם של החיילים. "ב-7 באוקטובר הוקפצתי למילואים על אוטומט, כי היה לי ברור שחייבים אותנו בצפון", כתב באינסטגרם שלו, שבו יש לו 77 אלף עוקבים. "נשארתי שם כמה חודשים בשירות, כשבמהלכו ירדתי לעזה כדי לשמח לוחמים. נכנסנו לחאן יונס, פגשתי אנשים מדהימים ואמיצים מכל קצוות הקשת".

"חיזקתי, חוזקתי ובעיקר התגאיתי שיש לנו עם כזה מיוחד", הוסיף, "היו עליות, היו ירידות. הכל נגמר לבינתיים – אבל שום דבר לא גמור. יש חטופים וחטופות שעדיין נמצאים בעזה, יש משפחות שלמות מרוסקות, ואני מכיר את זה מקרוב, לצערי".

"שום דבר לא גמור". רביב כנר (ארכיון), צילום: רועי ברקוביץ'


בהמשך הפוסט, סיפר הזמר על הרגל שבו קיבל את שיחת הטלפון שבה התבשר על הבחירה בו להשאת המשואה: "כל הדברים האלו מתנקזים לרגע שמודיעים לי שבחרו בי להשיא משואה. התחילה השיחה, ואחרי שאמרו 'בחרנו בך להשיא משואה', כבר לא שמעתי כלום. הרצתי לעצמי כל כך הרבה דברים בראש. למה אני? למה עכשיו? במה אני שונה? במה אני מיוחד?".

עוד הוא כתב כי לאחר חשיבה קצרה, הוא הגיע למסקנה: "אני לא. אני פשוט ממשיך להיות שופר של הרבה לוחמים, של אלו שקולם אינו נשמע. הלומי הקרב, אם תרצו, האנשים השקופים, של המשפחות השכולות, של האמנים שנתנו את כל כולם ללא מטרת רווח והתגייסו במלוא כוחם למשימה – וכולם אחים ואחיות שלי. ביום העצמאות אשיא משואה בשביל כל אותם לוחמים, אמנים ואנשים טובים שנתנו את כל כולם במלחמה הזו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר