הדרמה המתוסרטת הראשונה לנוער שעוסקת בהשלכות 7 באוקטובר מציגה חוקים חדשים

"הדברים שהלכו לאיבוד" שעלתה בכאן חינוכית עונה על הדילמה כיצד מייצרים סדרות רלוונטיות למציאות הכאוטית של פוסט השבת השחורה • זאת כשהחוקים הטלוויזיוניים - אפילו בסדרות נוער - נכתבים מחדש ומותאמים לרוח הלאומית המעורערת

"הדברים שהלכו לאיבוד". צילום: כאן חינוכית

סדרות ילדים ונוער תמיד מנסות למרוד, כי כמו קהל היעד שלהן, הן מונעות בדרך כלל מזרמים של רוח שטות צעירה המבעבעת מבפנים. "הדברים שהלכו לאיבוד" של כאן חינוכית, מיני-סדרה בת שלושה פרקים שיצרו עדן גוריון ויאיר פרי, היא הדרמה המתוסרטת הראשונה שעוסקת בהשלכות של השבת השחורה על החברה ועל מעגל השכול.

"הדברים שהלכו לאיבוד", צילום: כאן חינוכית

נוסף על כך, יש בה מרד נעורים. במרכז נמצאת דמותה של רונה (אחינועם מויאל המצוינת), שאחותה הגדולה נרצחה במסיבה בנובה, והעלילה תופסת אותה בהכנות לטקס יום הזיכרון של בית הספר.

אולם רונה מייצגת את הישראלי הממוצע והמבולבל, שסוחב תסכול ואכזבה מהממסד, ומחפש למרוד בדרכו. במקרה של הסדרה, דמותה מורדת דרך ניסיון לשבש את הטקס הממלכתי הנדוש שמתוכנן לפרק הסיום.

"הדברים שהלכו לאיבוד", צילום: כאן חינוכית

"הדברים שהלכו לאיבוד" עונה על הדילמה כיצד מייצרים סדרות רלוונטיות למציאות הכאוטית של פוסט 7 באוקטובר, כשהחוקים הטלוויזיוניים - אפילו בסדרות נוער - נכתבים מחדש ומותאמים לרוח הלאומית המעורערת.

"הדברים שהלכו לאיבוד" | כאן חינוכית, 17:00

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר